Eläinten Hyvinvointiyhdistys Lemmikki ry

Perustettu Turussa keväällä 2019. Lemmikki ry toimii vapaaehtoistoimin jäsenmaksujen ja lahjoitusvarojen turvin.

Lemmikki ry:n tarkoituksena on edistää kaikkien eläinten hyvinvointia ja hyvää kohtelua ohjauksin ja neuvonnan keinoin sekä taata luonnonvaraisille eläimille elämää kunnioittava hoito.

Neuvonta

Lemmikki ry antaa neuvoja ja ohjeita eläinten hoidosta ja käsittelystä sekä puhelimitse että sähköpostitse. Teemme tarvittaessa myös kotikäyntejä eläinten pitopaikoissa. Kaikki toiminta on vapaaehtoistyötä eikä ohjaajille makseta työstään palkkaa. Tiedotamme ajankohtaisista eläinsuojeluasioista myös Facebook-sivuillamme.

Ohjaus

Jos olet huolissasi näkemästäsi eläinten hoidosta tai käsittelystä, mutta et tiedä onko aihetta viralliseen eläinsuojeluilmoitukseen, voit pyytää Lemmikki ry:n eläinten hyvinvoinninohjaajaa arvioimaan tilanteen.

Hyvinvoinnin ohjaus tehdään aina eläimen omistajan suostumuksella vapaaehtoisesti. Lemmikki ry:n hyvinvoinninohjaaja on tarvittaessa yhteydesä viranomaisiin. Ohjaajamme toimivat pyydettäessä myös viranomaisten apuna.

Toiveesi mukaan voit ilmaista huolesi myös anonyymisti. Hyvinvoinninohjaustoiminta perustuu luottamukseen eikä käynnillä selvinneitä asioita paljasteta ulkopuolisille.

Koulutukset

Eläinten Hyvinvointiyhdistys Lemmikki ry:n järjestää koulutuksia ja luentoja eläinten suojelusta, kotieläinten käsittelystä ja luonnonvaraisten eläinten hoidosta. Koulutukset ja luennot räätälöidään kullekin kohderyhmälle sopiviksi.

Kouluvierailut

Käymme mielellämme myös kouluissa, kerhoissa ja päiväkodeissa kertomassa eläimistä, niiden kohtelusta ja hoidosta. Soita puh. 045 209 2540 tai laita sähköpostia ja kysy lisää!

Tapahtumat

Eläinten Hyvinvointiyhdistys Lemmikki ry osallistuu maakunnan alueella järjestettäviin tapahtumiin ja jakaa tietoa eläimistä. Järjestämme toimintamme tukemiseksi myös omia tapahtumia, usein yhteistyössä eri yritysten ja muiden eläinjärjestöjen kanssa.

Ruoka-avustukset

Eläinten Hyvinvointiyhdistys Lemmikki ry jakaa pyynnöstä ruoka-apua vähävaraisten omistajien lemmikeille. Järjestämme myös yleisiä eläintenruokajakoja tukeaksemme tilapäisesti taloudelliseen ahdinkoon joutuneita lemmikinomistajia.

Tue toimintaamme

Yhdistys auttaa eläimiä neuvonnan ja ohjauksen kautta.
Rahankeräyslupa nro RA/2020/774
Tilinumero on: FI87 4108 0011 5939 05
Keräysvaroilla tuetaan eläinten hyvinvointia.

Haluatko antaa yhdistyksellemme palautetta? Onko mielessäsi loistava idea yhdistyksemme toiminnan kehittämiseksi? Ota meihin yhteyttä palautelomakkeemme kautta!